Ο «αλυσοδεμένος» Πατροκοσμάς

Ο «αλυσοδεμένος» Πατροκοσμάς

 

Του παπα Ηλία Υφαντή

 

Πάλεψε σαράντα ολόκληρα χρόνια, προκειμένου να συγκεντρώσει  κάπου 500 εκατομμύρια δραχμές. Όχι, βέβαια, για να «ενδύεται πορφύραν και βύσσον, ευφραινόμενος καθ' ημέραν λαμπρώς», όπως ο πλούσιος της παραβολής. Ούτε υφαρπάζοντας τις οικονομίες των ενοριών και των προσκυνημάτων για να έχει «κάποια εκατομμύρια για τα γεράματά» του, όπως κάποιοι άπληστοι δεσποτάδες. Αφού δεν διαθέτει ούτε καν ένα σπίτι ή ένα αυτοκίνητο…

Αλλά εργαζόμενος ως καθηγητής και παράλληλα επιτυγχάνοντας χορηγίες και προσφορές με εράνους στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, προκειμένου να πραγματοποιήσει το όραμα της ζωής του: Να οικοδομήσει στα Παλιάμπελα της Βόνιτσας Αιτ/νίας το επιβλητικό και εντυπωσιακό κτιριακό συγκρότημα, με την επωνυμία «ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ».

Και το θαυμάσιο αυτό δημιούργημα δεν το κράτησε για τον εαυτό του, αλλά το μεταβίβασε στο Δήμο Ανακτορίου-Βόνιτσας. Κρατώντας, μόνο το δικαίωμα  της σύγχρησης του, επ' ονόματι του Αγίου Κοσμά, ενσωματωμένου στο οικοδομικό συγκρότημα, Ιερού Ναού.

Έτσι ώστε να υπάρχει στην ιδιαίτερη πατρίδα του μια πνευματική όαση και μια εστία πολιτισμικής ακτινοβολίας. Αντάξια του Μεγάλου Εθναποστόλου συμπατριώτη μας και λίαν απαραίτητη για την πνευματική ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας και όχι μόνο.

Αλλά, δυστυχώς, λογάριαζε, χωρίς τον Σ/το Μητροπολίτη Αιτ/νίας κ. Κοσμά, ο οποίος βάλθηκε να κάμει το όραμά της ζωής του συντρίμμια. Δεδομένου ότι αλυσόδεσε την πόρτα του επ' ονόματι του ομωνύμου, Αγίου Κοσμά,  Ιερού Ναού. Με αποτέλεσμα ο δημιουργός  του θαυμάσιου αυτού ιδρύματος να μη μπορεί να λειτουργήσει. Με το έωλο πρόσχημα ότι είναι «σχισματικός»….

Και ποιο ήταν το αποσχιστικό του «έγκλημα»; Το ότι προσχώρησε στους παλαιοημερολογίτες, οι οποίοι, εκτιμώντας την ανιδιοτέλεια και διάθεσή του για πνευματική αλλά και  κοινωνική προσφορά τον εξέλεξαν Μητροπολίτη ΓΟΧ Ακτίου, Βονίτσης και Στερεάς Ελλάδος.

Επικαλείται ο Σ/τος κ. Κοσμάς για το, πέρα από κάθε λογική και συνείδηση, αλυσόδεμα του ναού το «γράμμα» κάποιων νόμων και κανόνων. Όταν ο Απόστολος Παύλος φωνάζει ότι «το γράμμα του νόμου αποκτείνει». Και, περιέργως, όχι μόνο αυτούς εναντίον των οποίων στρέφεται, αλλά και εκείνους, οι οποίοι το επικαλούνται. Σε αντίθεση με το «πνεύμα», που «ζωοποιεί». Και το οποίο φωνάζει ότι ο Χριστιανισμός θριάμβευσε, όχι προσεταιριζόμενος το δικαστή και τον χωροφύλακα, αλλά αντιπαλεύοντας την καταπίεση και καταλήστευση του λαού εκ μέρους των αρχών και εξουσιών του κόσμου τούτου. Αλλά και, που, στην προκειμένη περίπτωση, θέτει, κάποια πολύ εύλογα ερωτήματα:

1. Οι ανά την υφήλιο Ορθόδοξοι είναι γύρω στα 250 εκατομμύρια, εκ των οποίων μόνο περί τα 20 είναι νεοημερολογίτες. Και μπαίνει το ερώτημα: Ποιοι, επιτέλους, είναι οι αποσχισμένοι; Τα 230 εκατομμύρια ή τα 20;

2. Πανελλαδικά υπάρχουν πολλοί επίσκοποι και αρχιεπίσκοποι παλαιοημερολογίτες και ναοί παλαιοημερολογιτών, που λειτουργούν ελεύθερα και ανεμπόδιστα. Μεταξύ των οποίων κάπου οχτώ ή εννιά και στην Αιτ/νία. Γιατί, λοιπόν, ο Σ/τος κ. Ανατόλιος να είναι το αντικείμενο μιας τόσο προκλητικά άδικης  αντιμετώπισης;

3. Ο Σ/τος κ. Κοσμάς έχει στη διάθεσή του περίπου 200 ιερούς ναούς, ενώ ο Σ/τος κ. Ανατόλιος αυτόν τον ένα και μοναδικό. Αν ξαναρχόταν ο προφήτης Νάθαν δεν θα μας παρέπεμπε στο περιστατικό του Δαβίδ, που, ενώ είχε δεκάδες γυναίκες, δολοφόνησε  τον Ουρία, για να του πάρει τη μία και μοναδική σύζυγο;  

4. Οι άρχοντες του Δήμου, προς τον οποίο έγινε η δωρεά του θαυμάσιου αυτού ιδρύματος, συμφωνούν με αυτή την μεσαιωνική αθλιότητα; Συμβιβάζεται η κατάφωρα προκλητική αυτή ενέργεια με το χιλιοτραγουδισμένο φιλότιμο και τη λεβεντιά των Ξηρομεριτών; Ιδιαίτερα μάλιστα όταν έχει ως αποτέλεσμα να αποξενωθεί απάνθρωπα απ' το δημιούργημά του ο ανιδιοτελής δημιουργός μιας τέτοιας θαυμάσιας δωρεάς;

5. Αλήθεια τι θα μας έλεγε, αν ξαναρχόταν και πάλι ανάμεσά μας ο Πατροκοσμάς που, όχι μόνο καταδίκαζε απερίφραστα, με όλη του την ψυχή και την καρδιά το ιεροεξεταστικό παπικό πνεύμα αλλά και το καταριόταν μεγαλόφωνα;

6. Θα συμφωνούσε, αν, πέρα από κάθε λογική και ηθική δεοντολογία, έβλεπε κάποιο ναό αλυσοδεμένο; Ή μήπως θα επαναλάμβανε το τόσο προσφιλές στους ιεροκήρυκες, σχετικό με τον Αλέξανδρο και το δειλό στρατιώτη του, ανέκδοτο: Λέγοντάς στους οποιουσδήποτε ομωνύμους του, που αλυσοδένουν τις εκκλησιές, ν' αλλάξουν συμπεριφορά  ή όνομα;

7. Αναλογιστήκαμε, άραγε  το χάος, που χωρίζει τις μεσαιωνικές αυτές ενέργειες από το πνεύμα, όχι μόνο του τοπικού μας Αγίου, αλλά  και το ορθόδοξο και ευαγγελικό ήθος, που συνταιριάζει τη δικαιοσύνη και την ελευθερία;

Κατόπιν όλων αυτών και άλλων πολλών, που ο χώρος της εφημερίδας δεν μας επιτρέπει να επικαλεστούμε, η οποιαδήποτε επίδειξη μεσαιωνικής νοοτροπίας και μάλιστα στο όνομα της νομιμότητας και της κανονικότητας ελπίζουμε να έγινε αντιληπτό ότι στερείται και της στοιχειώδους ακόμη σοβαρότητας.

Και η περαιτέρω εμμονή θα κάνει ολοένα και βαρύτερες τις αλυσίδες στη συνείδηση εκείνων, που εμπνεύστηκαν το αλυσόδεμα της πόρτας του Ι. Ναού της «ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ Ο ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ»…

παπα-Ηλίας, Δεκεμβρίου 3, 2013, http://papailiasyfantis.wordpress.com/2013/12/03/…82/. E-mail: yfantis.ilias@gmail.com

Υ.Γ. Μια περιορισμένη εικόνα του μεγαλοπρεπούς ιδρύματος «ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ» μας δίνει η φωτογραφία. Κάτω φαίνεται ο Ι. Ναός και στην ένθετη μικρή φωτογραφία διακρίνεται η αλυσοδεμένη πόρτα…

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.