Αντίσταση στόν πειρασμό τῆς τυραννίας

Αντσταση στν πειρασμ τς τυραννας

Του Γιννη Ζερβο

Κατά τήν ῾Ημερίδα τῆς Χ.Δ. καί τῆς «Χ» στίς 14 Δεκεμβρίου στήν ΕΣΗΕΑ ὁ Γιάννης Ζερβός, διευθυντής σύνταξης τῆς «Χ», νομικός καί μέλος τοῦ Π. Γραφείου εἰσηγήθηκε τό θέμα· «῾Η Χ.Δ. καί ἡ «Χ» ὑπέρ τῆς ἀνθρωποκεντρικῆς Δημοκρατίας καί κατά τῆς Δικτατορίας καί τοῦ ᾿Εθνικοσοσιαλισμοῦ».

῾Η εἰσήγησή του πού ἀκολουθεῖ ἀναλύει πολιτικά καί πνευματικά τό θέμα· «Οκτι μς λγω δολους….μς ερηκα φλους…..Ατς λγος το Κυρου ναγγλλει τν κατσταση νηλικισεως το νθρπου, που νθρωπος ξεπερν τν νθρωπο».

῎Ετσι σχολιάζει ὁ Παῦλος Εὐδοκίμωφ στὸ ἔργο του «῾Η πάλη μὲ τὸν Θεὸν» τὸ παραπάνω ἀπόσπασμα τοῦ κατὰ ᾿Ιωάννη Εὐαγγελίου». Καὶ ὁ ᾿Απόστολος Παῦλος ἔχει σταθεῖ στὸ θέμα ὅτι μὲ τὴν ἔλευση τοῦ Θεανθρώπου, τὴν ᾿Ανάστασή Του, τὸ βάπτισμα ᾿Εν Χριστῶ, ὁ ἄνθρωπος παύει νὰ εἶναι δοῦλος τοῦ νόμου καὶ γίνεται αὐτεξούσιος, παύει νὰ εἶναι δοῦλος καὶ γίνεται συγγενὴς τοῦ ἴδιου τοῦ Θεοῦ.

῞Οπως ἀναφέρει ὁ μακαριστὸς Γεώργιος Φλωρόφσκι στὸ βιβλίο του «Θέματα ᾿Εκκλησιαστικῆς ἱστορίας», ἐκδ. Π. Πουρναρά – Θεσ/νίκη, σ. 93 – 103), «…..Η εροσνη εναι ξουσα, λλ’ εναι ξουσα λγου κα πειθος. Ατ εναι τ διακριτικ γνρισμα τς χριστιανικς ρχς…. Η λη ξα τς νθρπινης ζως γι τν Χρυσστομο βρισκταν στ τι ατ ταν, κα πρεπε ν εναι, μι ζω ν λευθερίᾳ, κα γι᾿ ατ μι ζω χρσιμη. Στ κηργματ του μιλοσε συνεχς γι τν λευθερα κα τν πφαση. Η λευθερα ταν γι᾿ ατν μι εκνα το Θεο στν νθρωπο. Ο Χριστς λθε, πως Χρυσστομος συνθιζε ν πενθυμζει, κριβς γι ν θεραπεσει τ βοληση το νθρπου.

᾿Ελευθερα προσπων χωρς κβιασμος

῾Ο Θεὸς πάντοτε ἐνεργεῖ κατὰ τέτοιο τρόπο, ὥστε νὰ μὴ καταστρέφει τὴν ἐλευθερία μας, ὁ ἴδιος ὁ Θεὸς ἐνεργεῖ διὰ κλήσεων καὶ προτροπῶν, ὄχι καταπιεστικῶς. Δείχνει τὴν εὐθεία ὁδό, καλεῖ καὶ προσκαλεῖ, καὶ προειδοποιεῖ γιὰ τοὺς κινδύνους τῆς κακίας, ἀλλὰ δὲν ἐξαναγκάζει. Οἱ χριστιανοὶ κληρικοὶ πρέπει νὰ ἐνεργοῦν κατὰ παρόμοιο τρόπο. ᾿Εξ ἰδιοσυγκρασίας ὁ Χρυσόστομος ἦταν μᾶλλον ὑπὲρ τῶν ἄμεσων καὶ ἐπαναστατικῶν λύσεων, ὀξὺς καὶ αὐστηρός, ἀλλ’ ἦταν πάντοτε κατὰ τοῦ ἐξαναγκασμοῦ, ἀκόμα καὶ στὸν ἀγώνα μὲ τοὺς αἱρετικούς. ᾿Απαγορεύεται στοὺς Χριστιανούς, συνήθιζε νὰ ἐπαναλαμβάνει, νὰ μετέρχονται βία, ἀκόμα καὶ γιὰ ἀγαθοὺς σκοπούς. «Η πολεμικ μας δν κνει τος ζωντανος νεκρος, λλ μλλον κνει τος νεκρος ν ζσουν, γιατ σκεται μ πνεμα πρατητας κα ταπεινοφροσνης. Καταδικω μ λγια, χι μ ργα. Καταδικω την αρεση, χι τος αρετικος. Εναι δικ μου γνρισμα τ ν καταδικομαι μλλον, παρ ν καταδικω. Ετσι Χριστς ταν νικητς ς σταυρωμνος κα χι ς σταυρωτς». Η δναμη το Χριστιανισμο βρισκταν, γι᾿ ατν, στν ταπενωση κα στν νεκτικτητα, χι στ δναμη. Επρεπε κανες ν εναι αστηρς μ τν αυτ του κα πιεικς πρς τος λλους».

Εἶναι, κατὰ συνέπεια, προφανές, ὅπως προκύπτει καὶ ἀπὸ πολλὰ ἄλλα κείμενα, ὅτι ἡ ἐλευθερία εἶναι δῶρο Θεοῦ στὸν ἄνθρωπο καὶ βασικὴ χριστιανικὴ ἀρχή. ῞Οπως άναφέρει ὁ Μπερντιάγεφ στὸ «πεπρωμένο τοῦ ἀνθρώπου στὸ σύγχρονο κόσμο», «ν πρχει μι αἰώνια δημοκρατικ ρχ, ατ σφαλς συνδεται χι μ τν δα τς περοχς νς θνους, λλ μ τν δα τν ποκειμενικν δικαιωμτων το προσπου, με τν πνευματικ πλτητα, τν λευθερα τς συνειδσεως, τς σκψεως, το λγου, τς δημιουργικτητος.Ο ρχς ατς δν λθαν π τ ὓ῏῟ὖὖὸὰ῟ οτε π τ Γαλλικ ᾿Επανσταση, λλ π τν Χριστιανισμ».

Διακρυξη Χ.Δ.· ᾿Ελευθερα κα Δημοκρατα

Τὸ Κίνημα τῆς Χριστιανικῆς Δημοκρατίας, ἦρθε στὴν διακήρυξη τοῦ 1975 ἀμέσως μετὰ τὴν πτώση τῆς Χούντας τῶν Συνταγματαρχῶν νὰ διακηρύξει ὅτι «Η φυσικ τξη το νθρπου εναι τξη το Λγου κα τς ᾿Ηθικς κα τ κοινωνικ σστημα πο δνει τξη ατ εναι τ σστημα τς λευθερας, το σεβασμο τν τομικν δκαιωμτων, τς λληλεγγης, τς κοινς κα δκαιης διανομς τν κπων κα τν πολαβν, τς ερνης κα τς ατοθυσας».

῞Οπως ὁ Φλωρόφσκι ἐπισημαίνει, «Ο,τι Ο Χρυσστομος κρυττε στς πλεις, ο μοναχο μ θρμη τ φρμοζαν στς κοιντητς τους, μολογοντες μ ργα τι Θες ταν μνος κριος κα κτοχος τν πντων. Ο Χρυσστομος δν θεωροσε τ μοναστικ ζω πλς ς μι ντερη δ πο προοριζταν γι τος κλεκτος, λλ μλλον ς να κανονικ εαγγελικ πδειγμα ζως πο δθηκε γι λους τος Χριστιανος».

Κατὰ συνέπεια, τὸ κοινωνικὸ μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου ἀπευθύνεται σὲ ὅλους, ἀποτελεῖ μιὰ πρόσκληση πρὸς ὅλους γιὰ τὸ μετασχηματισμὸ τῆς κοινωνίας ποὺ ζοῦμε μὲ βάση τὰ εὐαγγελικὰ πρότυπα.

Σ᾿ αὐτὰ τὰ παραπάνω πλαίσια, γιὰ τὴ Χ.Δ., ἡ Δημοκρατία εἶναι τὸ μοναδικὸ ἀποδεκτὸ πολιτικὸ σύστημα, προϋπόθεση ἐκ τῶν οὐκ ἄνευ προκειμένου ἡ κοινωνία νὰ μπορέσει νὰ πλησιάσει στὰ κριτήρια ποὺ θέτει τὸ κοινωνικὸ μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου, ποὺ εἶναι ἀσυμβίβαστο μὲ κάθε μορφὴ τυραννίας καὶ ἀνελευθερίας.

Κοινωνικ δικαιματα κα δικαιοσνη

῞Ομως, ἐξ ἀρχῆς ἡ Χ.Δ. εἶχε διακηρύξει ὅτι προκειμένου οἱ διακηρυγμένες πολιτικὲς ἐλευθερίες νὰ ἔχουν ἀντίκρυσμα, ἔπρεπε νὰ συνοδεύονται καὶ μὲ τὴν κατοχύρωση τῶν κοινωνικῶν δικαιωμάτων τῶν πολιτῶν. Καταγγέλλοντας τὰ δύο κυρίαρχα μέχρι τὸ 1990 κοινωνικοπολιτικὰ συστήματα, ἡ Χ.Δ. τόνιζε· «Τ πρτο (τ στικ) ατοποκαλεται καθεστς τς λευθερας και τ δετερο (τ κομμουνιστικ) καθεστς τς δικαιοσνης. Στν οσα, τ πρτο εναι τσο λεθερο σο δκαιο εναι τ δετερο. Τ πρτο γι μα λευθερα, πο τν φαιρε ποτε θλει (δικτατορες, στρατιωτικ πραξικοπματα, νελεθεροι νμοι κ..), πιτρπει στος λγους ν καταπιζουν τος πολλος. Τ δετερο γι μι δικαιοσνη, πο δν μπορε ν ξασφαλσει τ διο φα γι λους, φνει τν ψυχ δεια κα πιτρπει στν κομματικ γραφειοκρατα ν κυβερν δικτατορικ τ Εθνος κα ν μεταβλει τ δημσιο βο σ μι κλαση βας, χαφιεδισμο κα τρμου».

Αὐτὴ εἶναι ἡ κριτικὴ ποὺ κάνει ὁ Νικολάι Μπερντιάγεφ στὴν ἀστικὴ δημοκρατία, ὅπως αὐτὴ λειτουργοῦσε τὸ 1934, χρόνο συγγρφῆς τοῦ βιβλίου «Τὸ πεπρωμένο τοῦ ἀνθρώπου στὸ σύγχρονο κόσμο»·

«Η λευθερα γινε μσο γι ν διατηρε μι μειοντητα μ διατερα προνμια τν καπιταλιστικ περιουσα κα τ δναμη το χρματος. Τ μεγλο πλθος τν ργατν δ γνρισε ποτ ποι εναι ατ λευθερα. Τ δικαωμα ψφου γι να Κοινοβολιο εναι νας μπαιγμς τς ξαθλιωμνης καταστσεως κα τς δουλεας το ργαζομνου κσμου...Η τυποποιημνη δημοκρατα γινε να μπδιο στν κοινωνικ μεταμρφωση κα ο μζες νειρεονται τ δικτατορα γι ν πραγματοποισουν ατ τ μεταμρφωση. Ατ ντδραση νντια στν κφυλισμ τς δημοκρατας μεταβλθηκε σ ντδραση νντια στν αἰώνια λθεια κα τν πνευματικ λευθερα. Ο φιλελεθερες δημοκρατες γνησαν τν πνευματικ ατ βση τς λευθερας, λλ τν γνοον τ διο σμερα κα ο κινσεις πο ναντιθηκαν στς κοινωνες κενες».

Δημοκρατικ λευθερα

Στὸ σημεῖο αὐτὸ ὁ Μπερντιάγεφ προχωρεῖ στὴν περαιτέρω ἀνάλυση τῆς ἔννοιας τῆς χριστιανικῆς ἐλευθερίας· «Ο Θες δωσε στν νθρωπο τ δικαωμα ν εναι λεθερος, ν διατηρε τν ατοτλεια το πνεματος, κμα κι ταν εναι πολ δσκολο, κμα κι ταν χρειζεται κπος κα θυσα. Κα νθρωπος εναι ποχρεωμνος ν σβεται κα ν πρασπζεται τν λευθερα τν λλων κα χι μνο τ δικ του. Ο νοσταλγο τς τομικς λευθερας εναι πρα πολλο. ᾿Ανμεσα σ᾿ ατος περλαμβνονται ο κομμουνιστς, ο φασστες, ο θνικοσοσιαλιστς κι λοι σοι κατχονται π τ δψα τς κυριαρχας. Ολοι μως ατο ρνιονται τ προνμια το λλου».

῾Η Χ.Δ., ἀπὸ τὰ πρῶτα στάδια τῆς πολιτικῆς της πορείας προέβαλλε τὴ θέση ὅτι οἱ δημοκρατικὲς ἐλευθερίες γιὰ νὰ εἶναι οὐσιαστικὲς πρέπει νὰ συνοδεύονται ἀπὸ καθεστὼς κοινωνικῆς δικαιοσύνης. Στὰ πλαίσια αὐτά, ἡ Δημοκρατία σὲ ὅλες της τὶς ἐκφάνσεις ἦταν ἀδιαπραγμάτευτη. ῎Ηδη ἀπὸ τὸ 1963, εἶχε ἐκφραστεῖ ἀπὸ τὶς στῆλες τῆς «Χ» ἡ ἀντίθεση στὴν κληρονομικὴ διαδοχὴ τοῦ ἀνωτάτου ἄρχοντος. Τοῦτο ξανάγινε ἀνοιχτὰ μέσα ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Νίκου Ψαρουδάκη «Κριτικὴ τοῦ Συντάγματος ὑπὸ τὸ φῶς τοῦ Χριστιανισμοῦ», τὸ 1968, ὅταν τὸ 1ο χουντικὸ σύνταγμα προέβλεπε βασιλευόμενο καθεστώς.

῾Η ἀσυμβίβαστη προσήλωση τῆς Χ.Δ. στὴ δημοκρατικὴ ἀρχὴ ἐκδηλώθηκε, ὅταν ἐπανεκδόθηκε ἡ «Χ» μετὰ τὸ 1970. ῎Οχι μόνο μὲ τὴν καταγγελία τῆς δικτατορικῆς ἐκτροπῆς, ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν καταδίκη τῆς ἀπόπειρας νομιμοποίησης τοῦ δικτατορικοῦ καθεστῶτος μετὰ τὴν 1η ᾿Ιουνίου 1973, μὲ τὴν κατάργηση τῆς Μοναρχίας, τὴν αὐτοανακήρυξη τοῦ δικτάτορα Παπαδόπουλου ὡς «Προέδρου τῆς Δημοκρατίας» γιὰ 8 χρόνια καὶ τὴν ψευτοφιλελευθεροποίηση μὲ τὴν ἀνάθεση τῆς πρωθυπουργίας στὴν πολιτικὴ κυβέρνηση Μαρκεζίνη ποὺ θὰ ὁδηγοῦσε τὴ Χώρα σὲ ᾿Εκλογές.

Κατ τς Δικτατορας

Μὲ τὰ πρωτοσέλιδα ἐκείνου τοῦ καλοκαιροῦ τοῦ 1973, ὁ ἀείμνηστος Νίκος Ψαρουδάκης κατάγγειλε τὸ δικτάτορα Παπαδόπουλο ὅτι δεν εἶχε δικαίωμα νὰ μιλᾶ γιὰ Δημοκρατία. ῞Οταν μάλιστα, γιὰ λόγους ἐντυπωσιασμοῦ, οἱ ὑπόλοιποι στρατιωτικοὶ ἀπομακρύνθηκαν ἀπὸ τὰ κυβερνητικὰ πόστα, προέβαλε τὴ θέση ὅτι ἀφοῦ ἔφευγαν οἱ ἄλλοι, ἔπρεπε νὰ ἀπομακρνθεῖ καὶ αὐτός. ῾Η «Χ» κατήγγειλε τὸ νόθο Δημοψήφισμα τοῦ ᾿Ιουλίου 1973, μὲ τὸ ὁποῖο ὁ Παπαδόπουλος ἐπιχείρησε νὰ νομιμοποιήσει τὶς μονομερεῖς ἀποφάσεις τῆς κυβέρνησής του καὶ κάλεσε τὸ λαὸ σὲ ἀποχὴ ἀπὸ τὶς σχεδιαζόμενες ἐκλογές. ῾Η «Χ» στήριξε ἀνεπιφύλακτα τὸ ἀντιδικτατορικὸ φοιτητικὸ κίνημα μὲ κορύφωση τὴν ἐξέγερση τοῦ Πολυτεχνείου.

Στὸ τελευταῖο φύλλο τῆς δικτατορικῆς περιόδου τὸ Δεκέμβριο τοῦ 1973, ὅταν ὁ Παπαδόπουλος εἶχε ἤδη ἀνατραπεῖ ἀπὸ τὸν «ἀόρατο δικτάτορα» ᾿Ιωαννίδη, ἡ «Χ» ἔγραψε· «Ο τύραννος ἔπεσε. Νά πέσει καί ἡ τυραννία», ζητώντας καὶ πάλι ἐπάνοδο στὴ δημοκρατικὴ ὁμαλότητα. Τοῦτο στοίχισε τὴν ἐξορία στὴ Γυάρο τοῦ Νίκου Ψαρουδάκη καὶ τὸ κλείσιμο τῆς «Χ». Δὲν εἶναι δύσκολο νὰ φανταστεῖ κανεὶς πῶς θὰ εἶχε ἐξελιχθεῖ ἡ κατάσταση ἂν ὁ Παπαδόπουλος δὲν εἶχε ἀνατραπεῖ, ἂν ρίξουμε μιὰ ματιὰ στὴ μακρυνὴ Χιλή, ὅπου ὁ δικτάτορας Πινοσὲτ γαντζώθηκε γιὰ πολλὰ χρόνια στὴν ἐξουσία.

῾Η Χ.Δ. δὲν στάθηκε ἀσυμβίβαστη μόνο σὲ θέματα δημοκρατικῆς νομιμότητας ἐπὶ Δικτατορίας. Μετὰ τὴν πτώση της, ἀσυμβίβαστη στάθηκε στὸ ζήτημα τῆς ἐπιβολῆς κυρώσεων στοὺς συνεργάτες τοῦ καθεστῶτος καὶ ὄχι μόνο στοὺς πρωταίτιους. ῎Ετσι, ὁ Νίκος Ψαρουδάκης ἄσκησε δριμύτατη κριτικὴ στὴν ἀπόφαση τοῦ ῾Αρείου Πάγου νὰ κρίνει ὅτι τὸ πραξικόπημα τῆς 21ης ᾿Απριλίου ἦταν ἔγκλημα «στιγμιαῖο», μὲ ἀποτέλεσμα νὰ εὐθύνονται μόνον οἱ πρωταίτιοι καὶ ὄχι «διαρκές», ὁπότε θὰ εὐθύνονταν καὶ οἱ συνεργάτες τῶν δικτατορικῶν κυβερνήσεων. Τὸ ἄρθρο αὐτὸ στοίχισε τρίμηνη φυλάκιση στὸν Κορυδαλλὸ τοῦ Νίκου Ψαρουδάκη.

᾿Απὸ πολὺ κόσμο ἔχει ξεχαστεῖ καὶ μιὰ ἄλλη ὑπόθεση ἀντιπαράθεσης τῆς Χ.Δ. μὲ τὴν ᾿Ακροδεξιά, ἡ μήνυση τῶν Ταγμάτων ᾿Ασφαλείας Χαλκίδας κατὰ τῆς «Χ», ἐπειδὴ τὰ εἶχε ἀποκαλέσει «δοσιλογικά». ῾Η ἐφημερίδα ἀθωώθηκε στὴν περίπτωση αὐτή.

Βέβαια, ἂν προσέξει κανεὶς τὴν ἀντιδικτατορικὴ ἀρθρογραφία τῆς «Χ», θὰ δεῖ σὲ πολλὰ σημεῖα ὅτι ἡ καταδίκη τῆς 21ης ᾿Απριλίου δὲν σήμαινε δικαίωση τῆς «20ῆς ᾿Απριλίου», δηλαδὴ τοῦ προηγούμενου πολιτικοῦ συστήματος, οἱ παθογένειες τοῦ ὁποίου εἶχαν ἀνοίξει τὸ δρόμο στὴ Δικτατορία.

Η Μεταπολτευση μ τσεις κφυλισμο

Κατὰ τὴ Μεταπολίτευση τὸ πολίτευμα φάνηκε νὰ λειτουργεῖ ὁμαλὰ γιὰ δεκαετίες. ῞Ομως, τὸ πολιτικὸ σύστημα ἀγνόησε τὴν πνευματικὴ βάση τῆς ἐλευθερίας, ὅπως τὴν ἔθεσε πιὸ πάνω ὁ Μπερντιάγεφ. Καλλιέργησε τὴν ἀτομοκρατία, τὸν καταναλωτισμό, τὴν ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὴν ᾿Ορθόδοξη Παράδοση.

Προϊὸν τοῦ πνευματικοῦ αὐτοῦ ἐκφυλισμοῦ τῆς κοινωνίας ἦταν καὶ ἡ ὑπόγεια κυκλοφορία ἀποενοχοποιημενων ναζιστικῶν θέσεων, οἱ ὁποῖες ἐπιδροῦσαν καὶ στὸν κόσμο τῆς ᾿Αριστερᾶς. Τὶ ἄλλο μποροῦσε νὰ σημαίνει ἡ θέση γιὰ τὴν ἀποβολὴ τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ἀπὸ τὸ τελετουργικὸ τῆς ᾿Εκκλησίας μας, ποὺ εἶναι ὅμοια μὲ τὴ θέση ποὺ εἶχαν ἐπιβάλει οἱ ναζιστὲς «Γερμανοὶ Χριστιανοὶ» στὴ Γερμανία; Γιὰ τὸ φαινόμενο αὐτό, ἡ «Χ» εἶχε προειδοποιήσει ἀπὸ τὸ 2002, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ὑποστεῖ διώξεις στὰ πολιτικὰ δικαστήρια ἀπὸ τὸ περιοδικὸ ΔΑΥΛΟΣ. Τότε μᾶς εἶχαν πεῖ ὑπερβολικούς. Τώρα, καταδεικνύεται ὅτι ἡ σημερινὴ ἄνοδος τοῦ Νεοναζισμοῦ προετοιμαζοταν ὑπογείως.

῎Ετσι, γίναμε εὐάλωτοι στὴν κρίση καὶ στὴν ἐκθεμελίωση, μὲ ἐντολὴ τῶν ταγῶν τῆς δικτατορίας τῶν ἀγορῶν, κάθε ἔννοιας κοινωνικοῦ κράτους, στὴν ραγδαία ἐξαθλίωση τῶν πολλῶν καὶ στὴ συσσώρευση πλούτου στοὺς λίγους. Τοῦτο δὲν ἰσχύει μόνο στὴν ῾Ελλάδα. Στὴν ἴδια τὴ Γερμανία, μιὰ ὀλιγαρχία πλουτίζει ἀπὸ τὰ ὑπέρογκα πλεονάσματα. ῾Ο λαὸς καθόλου δὲν ὠφελεῖται. ᾿Αντίθετα, ἀποπροσανατολίζεται ἀπὸ τὰ κίτρινα ἔντυπα ποὺ ἐνοχοποιοῦν τοὺς λαοὺς τοῦ εὐρωπαϊκοῦ Νότου. Τὸ κοινωνικὸ κράτος, στο βαθμὸ ποὺ εἶχε δημιουργηθεῖ μετὰ τὸ 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, εἶχε προσδώσει κύρος στὴν ἀστικὴ δημοκρατία. Μὲ τὴν ἀποξήλωσή του, οἱ εὐρωπαϊκὲς κοινωνίες ἀρχίζουν καὶ μοιάζουν ἐπικίνδυνα μὲ τὶς κοινωνίες ποὺ περιγράφει ὁ Μπερντιάγεφ τὸ 1934.

Σστημα αταρχισμο

᾿Απὸ τὴ μία πλευρὰ τὸ πολιτικὸ σύστημα αὐταρχικοποιεῖται. ῞Οπως καὶ ὁ καγκελάριος Μπρύνινγκ, ἀπὸ τοὺς τελευταίους πρωθυπουργοὺς τῆς Δημοκρατίας τῆς Βαϊμάρης, ὁ κ. Σαμαρᾶς κυβερνᾶ ὅλο καὶ πιὸ πολὺ μὲ Πράξεις Νομοθετικοῦ Περιεχομένου, παρακάμπτοντας τὴ Βουλή. Τὸ ἴδιο ἀποτέλεσμα ἔχουν οἱ συζητήσεις κρίσιμων πολυσέλιδων νομοσχεδίων μὲ τὴ διαδικασία τοῦ «κατεπείγοντος», ἢ ἡ συρραφὴ ἄσχετων μεταξύ τους διατάξεων ὑπὸ τύπον πολυνομοσχεδίου, γιὰ νὰ περάσουν ἐκβιαστικὰ σὰν ἕνα ἄρθρο. ῎Αλλωστε, καμμία ἀπόφαση πιὰ δὲν παίρνεται χωρὶς τὴ συναίνεση τῶν Δανειστῶν, μὲ ἀποτέλεσμα ἡ Χώρα νὰ ἔχει εἰσέλθει σὲ καθεστὼς μειωμένης κυριαρχίας.

᾿Απὸ τὴν ἄλλη, ὅλο καὶ περισσότεροι πολίτες τίθενται ἐκτὸς συστήματος καὶ περιθωριοποιοῦνται οἰκονομικά. ῎Ετσι, πέφτει τὸ κύρος τοῦ πολιτεύματος καὶ πληθαίνουν οἱ ἀναζητήσεις «λύσεων» ποὺ θὰ παρακάμπτουν, ὄχι μόνο τὴ δημοκρατικὴ ἀρχή, ἀλλὰ καὶ τὰ ἀνθρωπινα δικαιώματα στὸ σύνολό τους. ᾿Ακούγονται ὅλο καὶ πιὸ συχνὰ ἀπόψεις ποὺ λυποῦνται γιὰ τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ θέση μας στὴν Ε.Ε. ἐμποδίζει τὸ «λοχία» νὰ ἐπέμβει, ζητοῦν ἀπὸ τὸν Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας νὰ καταργήσει οὐσιαστικὰ τὸ Κοινοβούλιο, νὰ δοθεῖ ἡ Κυβέρνηση σὲ «ἀρίστους», τύπου ἐπιτυχημένων ἐπιχειρηματιῶν.

Δαιμονικ νργεια στρηση τς λευθερας

Σ᾿ ἐμᾶς πέφτει καὶ πάλι ὁ κλῆρος νὰ ἀγωνιστοῦμε γιὰ τὴν προάσπιση τοῦ δημοκρατικοῦ πολιτεύματος, σὲ μία ἐποχὴ ποὺ τὸ κύρος του ἀμφισβητεῖται, ἀκριβῶς ὅπως εἶχαν πράξει ἡ Χ.Δ. καὶ ὁ ἀείμνηστος ἰδρυτής της κατὰ τῆς Χούντας τῶν συνταγματαρχῶν.

᾿Ιδιαίτερα ἐπίκαιρη εἶναι ἡ προκήρυξη τῆς ἀντιναζιστικῆς γερμανικῆς ὀργάνωσης «Λευκὸ Ρόδο», ἕνας ἐκ τῶν συντακτῶν τῆς ὁποίας, ὁ ᾿Αλέξανδρος Σμορὲλ ἔχει ἤδη καταταχθεῖ στοὺς νεομάρτυρες τῆς πίστης· «Κθε λξη π τ στμα το Χτλερ εναι να ψμα. Οταν μιλ γι ερνη, ννοε τν πλεμο κα ταν κατ τρπο βλσφημο χρησιμοποιε τ νομα το Παντοδναμου, ννοε τ δναμη το κακο, τν κπεσντα γγελο, τ Σαταν. Τ στμα του εναι τ δσοσμο στμιο τς Κολσεως κα σχς του κ βθρων καταραμνη. Εναι λθεια τι πρπει ν γωνιστομε κατ το θνικοσοσιαλιστικο τρομοκρατικο κρτους μ ρθολογικ μσα. Ομως, ποιοσδποτε ξακολουθε ν μφισβητε τν πραγματικτητα, τν παρξη δαιμονικν δυνμεων, θ χει ποτχει σ μεγλο βαθμ ν ντιληφθε τ μεταφυσικ δισταση ατο το πολμου. Πσω π τ συγκεκριμνα, ρατ περιστατικ, πσω π λες τς ντικειμενικς κα λογικς διαπιστσεις, βρσκουμε τ πρλογο στοιχεο· Τν γνα νντια στ δαμονα, νντια στος πηρτες το ᾿Αντιχρστου. Παντο κα πντοτε, ο δαμονες παραμνευαν στ σκοτδι, περιμνοντας τ στιγμ πο νθρωπος εναι δναμος· ταν μ τ δικ του βοληση γκαταλεπει τ θση του στν τξη τς Δημιουργας, πως δημιουργθηκε γι’ ατν π τ Θε ν λευθερίᾳ, ταν ποχωρε στ δναμη το κακο κα ποχωρζεται π τς νωθεν δυνμεις κι φο θεληματικ κνει τ πρτο βμα, δηγεται λνα στ πμενο μ ραγδαα πιταχυνμενο ρυθμ. Παντο κα σ λους τος καιρος τς μεγαλτερης κρσης, χουν μφανισθε νθρωποι, προφτες κα γιοι, πο γαπνε τν λευθερα τους, κρυξαν τν Μοναδικ Θε, κα μ τ βοθει Του δγησαν τ λα στν ντιστροφ τς πτωτικς του πορεας. Ο νθρωπος εναι, ββαια, λεθερος, λλ χωρς τν ληθιν Θε εναι νυπερσπιστος νντια στ κακ. Εναι σν καρβι χωρς πηδλιο, στ λεος τς θελλας, σν μικρ παιδ χωρς τ μητρα του, σν σννεφο πο διαλεται στν ἀέρα. Κα σ ρωτω, σ Χριστιαν πο γωνζεσαι γι τ διαφλαξη το πι πολτιμου θησαυρο σου, μπως διστζεις, μπως ξεπφτεις στ δολιτητα, τν πολογισμ κα τν ναβλητικτητα, μ τν λπδα τι κποιος λλος θ σηκσει τ χρι γι ν σ περασπσει; Δν σο δωσε Θες τ δναμη κα τ θληση ν γωνιστες»;
Κατὰ συνέπεια, ἡ προάσπιση τῆς ἐλευθερίας καὶ εἰδικότερα τῶν πολιτικῶν ἐλευθεριῶν, δὲν εἶναι μόνο θέμα πολιτικό. Εἶναι καὶ θέμα βαθιὰ πνευματικό, διότι καλούμαστε νὰ ἀντισταθοῦμε στὸν πειρασμὸ τῆς Τυραννίας.

ΠΗΓΗ: Τετάρτη, 15 Ιανουάριος 2014, http://www.xristianiki.gr/arkheio-ephemeridas/908/antistase-ston-peirasmo-tes-turannias.html

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.